Click to join sahabatsurau

Click to join sahabatsurau

AL-HADIS

>> Selasa, 30 Jun 2009

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud: Daripada Abu Sa’id Al-Khudri r.a berkata: Bahawasanya Rasulullah S.A.W bersabda: “Kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka”. Sahabat bertanya, “Ya Rasulullah! Apakah yahudi dan nasrani yang kau maksudkan?”. Nabi s.a.w menjawab, “Siapa lagi kalu bukan mereka”. (Riwayat Muslim)


Hadis di atas menggambarkan kepada kita di antara tanda-tanda akhir zaman iaitu umat islam akan terpengaruh dengan yahudi dan kristian. Yahudi seperti yang tercatit di dalam al-Quran atau disebut Bani Israel merupakan musuh islam yang paling ganas. Istilah “Israel” merupakan bahasa I’brani yang membawa maksud “nabi Ya’kub”, “bani Israel” bermaksud anak-anak nabi Ya’kub. Daripada keturunan Nabi Ya’kub ini melahirkan anak-anak yang ramai dan dikenali dengan bangsa yahudi. Walaubagaimanapun, Nabi Ya’kub adalah beriman kepada Allah tetapi perangai bani Israel bukan sahaja tidak beriman kepada Allah, mereka membunuh nabi-nabi mereka. Nabi Zakaria digergaji, Nabi Yahya disembelih dan mereka merancang membunuh nabi Isa tetapi Nabi Isa diangkat ke langit. Inilah kejahatan Bani Israel terhadap nabi-nabi mereka sehinggalah melakukan kerosakan hingga ke hari ini. Mari kita melihat kejahatan mereka terutamanya terhadap umat islam!!!
Yahudi tidak pernah putus asa dalam merancang tipu daya untuk menghancurkan islam bermula zaman Nabi Muhammad s.a.w hingga hari ini. Setelah mereka diterima menjadi rakyat di madinah, mereka tidak senang melihat Nabi s.a.w memerintah. Bahkan kerana mereka terbentuk bala tentera Ahzab yang menyerang madinah Negara umat islam tetapi diselamatkan oleh Allah kerana tentera ahzab dipukul oleh angin. Inilah yang menyebabkan yahudi yang baligh dihukum bunuh selepas peperangan ahzab dan orientalis mengatakan ini pembunuhan beramai-ramai. Bahkan tindakan yahudi cuba meracun nabi di khaibar setelah dihidang kepada nabi makanan di khaibar. Ini merupakan tindakan mereka di zaman nabi s.a.w, kini mereka menyerang orang islam melalui pelbagai cara.


Diantaranya ialah mereka menyerang orang islam daripada luar dan dalam. Mereka melakukan kekejaman terhadap islam yang boleh dilihat di hadapan mata kita dan wajib kita mengambil berat mengenai umat islam. Ini tidak penting untuk dibahaskan di sini. Bagaimana mereka menyerang orang Islam dari dalam sehingga kebanyakan orang islam tidak sedar padahal sudah diberitahu oleh nabi s.a.w.? Mereka menyerang orang islam melalui serangan pemikiran kerana mereka mempunyai rangkaian diseluruh dunia melalui gerakan Zionis. Mereka tidak mampu merosakkan orang islam sekaligus. Oleh itu cara mereka menghancurkan islam adalah dengan merosakkan aqidah, syariat, akhlak, politik dan ekonomi.
Bagaimana mereka merosakkan orang islam melalui aqidah? Mereka cuba menyelewengkan aqidah umat islam supaya tidak memahami dan mengikuti ajaran yang sebenar. Orang islam tidak berpegang dengan aqidah yang sebenar kerana diselewengkan sedikit demi sedikit sehingga orang islam tidak memahami lagi islam dan menjadi murtad. Mereka juga memasukkan ajaran-ajaran Batiniyyah seperti puasa batin, solat batin dan melakukan ibadat-ibadat yang lain secara batin. Di zaman Saidina Ali r.a, mereka mengambil kesempatan menyokong Saidina Ali secara berlebihan melalui pemimpin mereka Abdullah bin Saba’ dengan mengatakan “ada ciri-ciri Tuhan dalam diri Saidina Ali”. Perkara ini menyebabkan Saidina Ali mengeluarkan perintahnya yang terkenal iaitu memerintahkan bala tenteranya menyalakan api dan pengikut Abdullah bin Saba’ dibakar dengan api.


Bagaimana pula mereka merosakkan orang islam melalui syariat? Mereka cuba merosakkan orang islam melalui syariat dengan menjadikan orang islam mengambil berat dalam hal-hal ibadat sahaja dan meninggalkan jihad. Mereka memasukkan kefahaman yang menyeleweng ke dalam kepala orang islam dengan merasakan cukup melakukan ibadat-ibadat tertentu dan membuat orang islam berada dalam kejahilan tentang ilmu islam. Mengikut syariat mereka yang juga menyeleweng misalnya riba’ haram sesama yahudi tetapi halal dengan bangsa lain. Sepatutnya, mereka beriman dengan nabi Muhammad s.a.w kerana mereka mengetahui akan tanda-tanda kenabian yang ada pada diri Nabi Muhammad s.a.w. Tetapi ketika Rasulullah datang ke madinah, sedikit sahaja diantara mereka yang menganut islam sebagai contoh Abdullah bin Salam. Punca mereka tidak mahu beriman kepada Rasulullah adalah kerana dengki Nabi Akhir zaman dilantik daripada bangsa arab kerana nabi-nabi sebelumnya kebanyakan daripada Bani Israel.


Bagaimana pula melalui akhlak? Kita boleh melihat sendiri apa yang ada dihadapan mata kita pada hari ini. Mereka mencipta pelbagai pakaian yang mendedahkan aurat dan pakaian ini dibawa masuk ke dalam negeri umat islam. Maka, umat islam tidak sedar dan tidak merasa haram lagi berpakaian yang mendedahkan aurat sehingga ke peringkat yang memalukan. Selain itu, bagi merosakkan ahklak remaja islam mereka menghasilkan filem-filem lucah sehingga kepada filem-filem yang menuju kepada lucah kerana Syarikat perfileman terbesar dlm dunia Hollywood kepunyaan yahudi. Ini amat membahayakan kerana filem-filem yang sebegini ditonton oleh remaja islam dan merangsang pemikiran mereka dan mereka cuba melakukan apa yang ditonton. Maka, berlakulah penzinaan di sana sini dan akhirnya lahir anak-anak luar nikah yang ramai sehingga tidak kurang juga mereka yang membunuh anak atau membuangnya merata-rata. Rosaklah akhlak remaja islam dan mereka berusaha pula untuk menakluk dunia dan memang mereka merancang untuk mendirikan kerajaan haram Israel dan ini ditentang oleh ulama-ulama islam.
Melalui politik, mereka melantik pemimpin-pemimpin mereka bermatlamatkan harta benda.






Ketika Baitul Maqdis diserang oleh tentera Bakhtanusa’, mereka dibunuh dan diburu dicelah-celah lorong dan mereka berdoa supaya dilahirkan seorang nabi. Apabila Allah mengutus seorang nabi, mereka meminta kepada nabi itu supaya dilantik dikalangan mereka ketua untuk berperang. Maka, nabi itu berkata Allah telah melantik Talut menjadi raja dikalangan kamu dan mereka mempersoalkan kenapa Talut yang miskin menjadi pemimpin mereka. Ajaran ini juga meresap masuk ke dalam minda umat islam diseluruh dunia bahawa pemimpin mestilah yang kaya dan yang boleh membuat pembangunan. Inilah masalah yang dihadapi oleh umat islam.
Dari sudut ekonomi mereka menguasai Bank Dunia. Ini memudahkan mereka menguasai ekonomi di seluruh dunia. Apabila sesama yahudi meminjam wang tidak dikenakan faedah/riba’ tetapi apabila Negara-negara lain meminjam pasti dikenakan riba’. Bahkan mereka menganggap orang lain selain yahudi adalah binatang. Selain itu, mereka juga pelbagai ideologi dan teori ekonomi seperti kapitalisme, sosialisme, komunisme dan lain-lain. Kapitalisme berdasarkan modal, mereka yang kaya terus menjadi kaya dan miskin terus miskin. Teori ekonomi ini diamalkan dan ternyata hari ini hutang Amerika mencapai trillion dan hamper bankrup. Begitu juga dengan komunisme, tidak dibenarkan mereka yang kaya terus menjadi kaya. Harta orang yang kaya dirampas dan dibahagi kepada orang miskin dan sememangnya orang miskin suka akan ajaran ini. Ajaran ini diasaskan oleh Karl Marx. Teori ini juga menyebabkan Negara-negara yang beramal dengannya hancur. Ini kerana semua kilang-kilang dan syarikat-syarikat milik kerajaan. Maka, sudah tentu mereka yang bekerja tidak merasa bertanggungjawab untuk menjaganya menyebabkan ekonomi musnah.


Oleh sebab itu kita mesti kembali kepada ekonomi islam tidak perlu kepada ideology yang lain. Islam tidak menghalang seseorang menjadi kaya. Apa yang diambil daripada orang kaya hanyalah zakat sekadar 2.5% yang terlalu sedikit. Oleh itu, mereka yang beramal dengan ekonomi islam tidak akan menghadapi masalah seperti yang dihadapi oleh Amerika.

0 comments:

Subscribe to sahabatsurau

Powered by us.groups.yahoo.com

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP